Wednesday, October 17, 2007

Cykla i tanken

Det är mycket cykel i tanken just nu, eller det är det ju alltid. Har blivit lite tunt med verklig cykling det sista nu tar jag alla chanser. Cykla till stan och posta ett brev eller vad som helst i vardagen. Så när N 4år i eftermiddags frågade "pappa kan inte vi åka cykelstolen?" så nappade jag direkt. Blev en skön liten tur på skogsvägar med jobbcykeln. Behöver eg inte vara mer avancerat än så!

Min gamla fixed står still nu. Det behövs ett nytt framhjul, navet ligger o väntar. Kedjelinjen behöver fixas och även vevlagret. Har funderat över kedjelinjen länge, går nog inte att göra så mkt mer vid baknavet. Hittade då mekguiderna på fixedgeargallery och fick tipset att vända på vevaxeln eftersom den inte är symetrisk i mitt gamla vevlager. Skall jag absolut testa!
Posted by Picasa

No comments: